Kindertehuis Xian - Reisverslag uit Nanchang, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu Kindertehuis Xian - Reisverslag uit Nanchang, China van Mei Yi Jong - WaarBenJij.nu

Kindertehuis Xian

Blijf op de hoogte en volg Mei Yi

26 Juli 2012 | China, Nanchang

Vandaag gingen we naar het kindertehuis van Xian, eerst gingen we lekker ontbijten beneden in het hotel. We mochten in de VIP-room omdat er geen andere 6-persoons plaatsen waren. Om half 10 gingen we naar het kindertehuis, er waren veel special need kinderen, wat erg indrukwekkend was. Na dat we een rondleiding hadden gekregen in het kindertehuis, gingen we eten met wat verzorgsters. Veel eten was heel pittig en niet lekker, ik verlang naar een bordje spinazie met gekookte aardappelen en een lekkere gehaktbal. Na het eten gingen we naar de vindplek, waar Xian door haar ouders te vondeling is gebracht. Toen we terug waren in het hotel, kregen we te horen dat we moesten verhuizen naar een andere kamer. Eerst zaten we op verdieping 18 nummer 1819 en 1821, nu zijn we verhuist naar verdieping 17 nummer 1709 en 1711. Na een tijdje toen alles weer op zijn plek lag in onze nieuwe kamer, pakten we de telefoon en belde de roomservice. Na een half uurtje stonden ze voor onze deur met het bestelde eten en nog een taart voor mijn moeder, we vermoedde dat onze gids mary dat geregeld heeft. De taart was op zich wel lekker, maar hij was erg groot en hebben we de helft weggegooid. Na het eten gingen we weer even afkoelen in het zwembad. Het was voor mij en ik denk dat ik ook namens de andere praat/schrijf, "het was een zeer indrukwekkende dag!" En trouwens, ik ben hier even groot als alle mensen, soms wat kleiner en héél soms ook wat groter!!!!! En er word heel vaak naar mijn birkenstocks gekeken, zijn ze zo bijzonder? En nog 1 dingetje, ik heb vleermuizen gezien! Ze vliegen langs de ramen van het hotel, maar ze vliegen een beetje bij verdieping 10 ofzoiets... Dus helaas niet voor onze ramen, maar we zien ze even goed nog vliegen.

  • 26 Juli 2012 - 19:16

    A:

    Lieve Mei Yi,

    Gefeliciteerd met mamma en bedankt voor je leuke berichtjes.
    Is het bij jullie ook zo warm weer?
    Wat lekker dat jullie heerlijk kunnen zwemmen.

    Dikke kus van ons uit de Velserbroek

  • 26 Juli 2012 - 19:25

    Van Marja:


    Annette van Harte Gefeliciteerd met je 50e verjaardag.
    Nog vele jaren samen met Joost en de kinderen toegewenst.
    Wij zullen een borrel op je drinken.

    Liefs Marja en Sander

  • 26 Juli 2012 - 22:17

    26:

    eve Ma

  • 26 Juli 2012 - 22:30

    26juni Opa En Oma De Jong:

    Meiyi we hebben je reisverslag gelezen . Het is fijn om te
    dat juli een hheben gehad. wij zie n uit na

    Groetjes.ar nieuwe v

  • 27 Juli 2012 - 06:21

    Anke:

    Wat een leuke verhalen om te lezen,zo zijn wij ook weer een beetje terug in China.
    Nog gefeliciteerd met je moeder breng je de felicitaties even van ons over?
    Wij kijken alweer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes aan iedereen daar.xxx
    Rob,Anke,Mindel en Meike.

  • 27 Juli 2012 - 09:01

    Patrick:

    een tamagotchi is een virtueel huisdiertje , wat je vaak bij 1 speelegoedwinkel kunt kopen... als je het op google intypt , kun je 1 beetje zien hoe het eruit ziet. het zijn eigenlijk een soort komputer spelletjes die je met je mee kunt nemen XD. hopelijk heb je een beetje uitleg! :D

    gr. uit ons koude kikkerlandje

    P@T®!C=K

  • 27 Juli 2012 - 11:23

    Sanne :

    nou ik wist dat je moeder jarig was uit je verslag en het stond ook in de reacties voor mij :P
    coole taart trouwens!!!! idd wel groot.
    Wel cool dat er vleermuizen zijn XD
    wij gaan mischien ook nog op vakantie he!! maar we weten nog niet precies waar naartoe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mei Yi

Ik heet Mei yi en ik ben 12 jaar. En ik zit in groep 8 en na de vakantie ga ik naar de middelbare school. Ik ben geboren in china, waar ik deze zomer weer heen ga. Ik ben geadopteerd en woon in ijmuiden.

Actief sinds 29 April 2009
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 25058

Voorgaande reizen:

23 Juli 2012 - 13 Augustus 2012

Op weg naar mijn geboorteland

06 Juli 2009 - 28 Juli 2009

mijn reis naar China

Landen bezocht: